اپلیکیشن

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل سوال بسیاری از کاربران اینترنت است. امروزه مردم بیشتر از هر زمان دیگری از گوشی‌ های تلفن همراه خود استفاده می کنند. به طور کلی می‌ توان گفت بیش تر این استفاده برای گشت و گذار در اپ ها و وب سایت های مختلف می باشد. به همین دلیل است که صنعت اپلیکیشن های موبایلی در سال های اخیر در گردش مالی خود جهش خیره‌ کننده ای داشته اند. بسیاری از کسب و کارها به منظور افزایش درآمد خود به دنبال طراحی اپلیکیشن ها هستند اما سوال اینجاست که آیا هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار های نو پا به صرفه می باشد یا خیر؟

طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل از درآمد خوبی بهره مند هستند. البته باید در نظر داشت که طراحی اپلیکیشن برای اندروید و ios به صورت کاملا حرفه‌ ای بوده و نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد که هر کسی از پس آن بر نمی آید. پس طبیعی است که تعرفه های آن به نسبت  بالا باشد. زیرا زمان زیادی نیز برای طراحی اپلیکیشن نیاز است. در این مقاله سعی داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل با توجه به کاربرد آن ها

اپلیکیشن ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند و نحوه برنامه نویسی آن ها نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارد. یکی از اصلی‌ ترین عواملی که در هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل تاثیر گذار می باشد؛ نوع اپلیکیشن و نحوه برنامه نویسی آن است.

توجه داشته باشید که طراحی اپلیکیشن های موبایل از نظر کاربرد از روش های مختلفی انجام می شود. همچنین کاربرد اپلیکیشن به صورت مستقیم و نوع طراحی، کد نویسی و امکانات اپلیکیشن تاثیر می گذارد. در نتیجه می‌ توان گفت یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل، کاربرد آن ها می باشد. در ادامه به دسته بندی اپلیکیشن ها از نظر کاربرد آن ها می پردازیم:

اپلیکیشن موبایل

 

  • اپلیکیشن های بازی و سرگرمی

همان طور که می دانید یکی از پرطرفدار ترین و پر استفاده ترین اپلیکیشن های اندروید و ios برنامه‌ هایی است که مخصوص بازی و سرگرمی می باشد. همچنین بیش از ۲۴ درصد از اپلیکیشن های تلفن همراه موجود در app store نیز در بخش بازی و سرگرمی قرار گرفته اند.

استفاده از گرافیک و انیمیشن های طراحی شده برای اپلیکیشن های بازی تاثیر زیادی بر هزینه طراحی آن خواهد داشت. اپلیکیشن های بازی و سرگرمی همیشه پر رونق بوده است. به همین دلیل طراحان این اپلیکیشن ها زمان و منابع زیادی را برای طراحی و ساخت بازی های جدید سرمایه گذاری می کنند.

  • اپلیکیشن های تجاری

از دیگر اپلیکیشن های پر کاربرد می توان به اپلیکیشن های تجاری اشاره نمود که حدود ۱۰ درصد از کل اپلیکیشن های موجود در بازار را شامل می شوند. پس می توان گفت سهم قابل توجهی را دارند. تلفن های گوشی همراه جدید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف می‌ توانند انجام کار های پیچیده را سریع تر و راحت تر کنند. شما می توانید با توجه به نوع تجارت خود امکانات و قابلیت های پیشرفته ای را با اپلیکیشن موبایل ارائه دهید. بنابراین با توجه به قابلیت هایی که فراهم نموده اید هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل نیز متفاوت خواهد بود.

  • اپلیکیشن های آموزشی

اپلیکیشن های آموزشی اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی، آموزش آشپزی، آموزش های خاص برای کودکان و بسیاری دیگر از آموزش هایی که در طول زندگی روزانه به افراد کمک می کند را شامل می شود. این اپلیکیشن های آموزشی با توجه به امکانات، ویژگی ها و قابلیت ها، گرافیک، انیمیشن ها و … هزینه های طراحی و ساخت متفاوتی را شامل می شود.

  • اپلیکیشن های گردشگری

هدف از طراحی این اپلیکیشن ها همان طور که از نام آن پیداست سفری راحت و سرگرم کننده برای مسافران می باشد. برخی بعضی از این اپلیکیشن ها تلفن همراه شما را به یک دفترچه خاطرات در سفر تبدیل می نماید و شما را از طریق سایت های مختلف برای گردش و سفر راهنمایی می کند. برخی از این اپلیکیشن ها برای ترجمه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر گردشگران از اپلیکیشن هایی مانند گوگل مپ و اسنپ استفاده می کنند.

  • اپلیکیشن های سبک زندگی

این اپلیکیشن ها فعالیت ها و علایق مشترک انسانی را شامل می شود. همچنین مواردی که فرد در طول روز انجام می‌ دهد مانند خرید، تناسب اندام و … را نیز در اپلیکیشن های سبک زندگی می توان یافت. به طور کلی این اپلیکیشن ها را به عنوان راه حلی برای کار های شخصی، اوقات فراغت، تفریح و … می دانند.

  • اپلیکیشن های فروشگاهی

این نمونه از اپلیکیشن ها امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند کاربرد این نوع اپلیکیشن برای معرفی و ارائه محصولات یک فروشگاه می باشد هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه های مختلف با توجه به امکانات و نوع طراحی متفاوت می باشد.

اهمیت طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار های مختلف

هزینه اپ گوشی

امروزه در کسب و کار های مختلف انتخاب شیوه و روشی مناسب موجب می‌شود تا هر برندی در میان رقیبان خود به اولین رتبه سوق داده شود. استفاده از اپلیکیشن های موبایل علاوه بر حفظ مشتری، باعث جذب مشتریان جدید نیز خواهد شد. زیرا این اپلیکیشن‌ ها در کنار درک نیاز های مشتری به رضایت مندی مشتریان و همچنین موفقیت کسب و کار نیز ختم می شود.

اپلیکیشن های موبایلی دارای عملکردی راحت بوده و در زمان و هزینه صرفه جویی می کند. همچنین از این اپلیکیشن ها می توان در هر مکان و زمانی استفاده کرد. به طور کلی ارزش و اعتبار برند با استفاده از اپلیکیشن ها برای کسب و کار های مختلف بدون صرف هزینه زیاد و زمان طولانی که صرف تبلیغات می‌ شود می‌ تواند یک شیوه مناسب برای مطرح شدن برند شما در میان مردم باشد.

امروزه استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید هر روز در حال پیشرفت بوده و اهمیت شغل توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایلی نیز افزایش یافته است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که به استفاده از جدیدترین ترند ها و شیوه ها برای روابط کاربری تجربه کاربر و … را نیز افراد باید مد نظر داشته باشند. از طرف دیگر طراحی باید با عملکرد آن هماهنگی داشته و بر اساس اطلاعات و نیاز های موجود نیز بازخورد های خوبی را ارائه نماید. در غیر این‌ صورت زحمات مدیران توسعه دهنده اپلیکیشن به هدف می رود.

تعرفه چند نمونه از اپلیکیشن های موفق شرکت آرسا اپ

طراحی اپلیکیشن خدماتی

طراحی اپلیکیشن پزشکی

طراحی اپلیکیشن تاکسی

طراحی اپلیکیشن حمل و نقل بار

طراحی اپلیکیشن مشابه دیوار

طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود

 

عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

به جدید ترین کالا یا محصولاتی که خریداری نموده اید توجه کنید که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند. اپلیکیشن های موبایل نیز دقیقاً به همین شکل هستند و تعیین هزینه طراحی آن ها با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهند متفاوت می باشد.

به طور کلی می‌ توان گفت عوامل زیادی بر هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل تاثیر گذار هستند. از جمله آن می‌ توان به عوامل فنی و پیچیدگی آن، تعداد سیستم عامل ها، گرافیک، انیمیشن های طراحی شده، مدل کسب و کار، مدت زمان انجام پروژه، عملکرد، قابلیت های اپلیکیشن و … را نام برد. همچنین می‌ توان به نوع پلتفرم، نوع کد نویسی، تکنولوژی های به کار رفته، تولید محتوا و … نیز اشاره نمود.

بعضی از صاحبان کسب و کارها برای کم کردن هزینه تمام شده برای ساخت اپلیکیشن ها اقدام به استفاده از قالب های آماده می نمایند. در حالی که بهتر است اگر به دنبال پیشرفت کسب و کار خود از طریق استفاده از اپلیکیشن ها هستید طراحی اختصاصی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

تفاوت های اپلیکیشن با وب سایت ها

به عنوان اصلی ترین تفاوت میان اپلیکیشن و وب سایت ها می توان به آزادی عملی که به کاربر می دهند را اشاره کرد. یک اپلیکیشن این توانایی را دارد که کاربر به صورت آفلاین نیز از آن استفاده نماید. از طرف دیگر گوشی تلفن همراه خیلی بیش تر از لپ تاپ و … در دسترس افراد می باشد. بنابراین فرد می تواند بدون نیاز به روشن کردن لپ تاپ و سرچ در اینترنت و با استفاده از گوشی خود با اپلیکیشن کسب و کار مورد نیاز خود ارتباط برقرار نماید.

در حالی که بزرگترین مشکل وب سایت ها این است که فقط در پنجره مرورگر کار می کنند؛ یعنی اگر شما برنامه آن مرورگر را ببندید دیگر نمی توانید اطلاعات مورد نیاز خود را از آن وب سایت مشاهده نمایید. بهتر است برای پیشرفت کسب و کارتان با تکنولوژی های جدید پیش بروید. به همین خاطر است که درصد قابل توجهی از کسب و کار ها اپلیکیشن هایی را ارائه داده و با استفاده از آن توانستند ارتباط خود را با افراد گسترش دهند.

 

کلام پایانی

در نهایت در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره طراحی اپلیکیشن‌ های و همچنین هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی اپلیکیشن ها می توانند باعث رشد و پیشرفت بالای کسب و کار های نو پا و همچنین با سابقه شده و با افزایش مشتریان باعث افزایش درآمد و سود دهی صاحبان مشاغل شود. به طبع هر چه هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل بیش تر باشد برنامه قوی تر و کاربردی تر خواهد شد.

اگر در زمینه طراحی اپلیکیشن برای گوشی های تلفن همراه سوالی دارید و یا برای کسب و کار خود به دنبال یک اپلیکیشن برای موبایل هستید و یا قصد برآورد هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل را دارید می توانید با مراجعه به سایت آرسا اپ و مشورت با متخصصان ماهر و با تجربه در این زمینه، جواب تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

 

همان طور که می دانید امروزه اکثر افراد از گوشی‌ های هوشمند استفاده می کنند. این بدین معناست که افراد از گوشی های موبایل خود برای جست و جو در اینترنت، خرید و … استفاده می کنند. در نتیجه می‌ تواند یک فرصت بسیار عالی و مناسب برای کسب و کار ها باشد تا بتواند از طریق اپلیکیشن های مختلف درآمد و سود دهی خود را افزایش داده و از این امکانات به نفع خودشان استفاده کنند. در این میان توسعه دهندگان موبایلی برای ساخت اپلیکیشن های خاص و مشتری پسند همواره تلاش کرده اند.

روش های مختلف ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارد و شما می توانید برای کسب و کار خود اپلیکیشن و وب سایت خود را داشته باشید تا از طریق آن ها محصولات و خدمات خود را برای افراد بیش تری در معرض نمایش قرار دهید. در ادامه قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره روش های مختلف ساخت اپلیکیشن موبایل در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

Rate this post
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *