سئو سایت فروشگاهی

این روزها فروشگاههای آنلاین بسیاری در فضای وب فعالیت میکنند و رقابت در این زمینه سخت تر از گذشته شده است. طراحی سایت به تنهایی نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند بلکه باید روی سئو سایت فروشگاهی خود نیز سرمایه گذاری کنید.

در این فضا یک اشتباه کوچک می تواند تمامی زحمات شما را از بین ببرد به همین دلیل سپردن این کار به افراد متخصص بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب قصد داریم به طور جامع به بررسی مبحث بهینه سازی سایت بپردازیم.

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی فرآیندی است که در آن اقداماتی در جهت بهینه سازی و افزایش رتبه در گوگل روی سایت شما انجام میشوند. سئو باعث افزایش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو میشود و تاثیر زیادی بر افزایش کلیک و فروش سایت فروشگاهی شما خواهد داشت.

سئو برای فروشگاههای اینترنتی بسیار مهم است و تنها با کمک آن است که میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از یک منبع بینهایت و رایگان مشتری جذب کنید. با استفاده از سئو دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات کلیکی نخواهید داشت.

سئو سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها چه تفاوتی دارد؟

هدف سئو یک فروشگاه اینترنتی بهینه سازی سایت با تعداد زیادی از محصولات است و همین موضوع یکی از تفاوت های عمده سئو سایت فروشگاهی با سایت های دیگر محسوب میشود.

غالبا محصولات ارائه شده در اینگونه وبسایت ها دارای ویژگی های مشابهی هستند و تعداد زیاد دسته بندی ها ممکن است نوعی محتوای تکراری به نظر بیایند و مشکلاتی را برای ایندکس شدن صفحات سایت ایجاد کنند.

از آن گذشته تعداد صفحات زیاد فروشگاههای اینترنتی میتواند سایت را با مشکلات تکنیکال بیشتری مواجه کند و باید دقت زیادی در زمینه سئو سایت فروشگاههای آنلاین به خرج داد.

تعرفه های سئو سایت فروشگاهی

پلن طلایی

7/500/000 تومان

بررسی کامل وضعیت فعلی پروژه

استخراج کلمات کلیدی مرتبط به همراه آنالیز رقبا

ایجاد تقویم محتوایی با توجه به نیاز مخاطب از سرچ کلمات

ایجاد پلن و اسراتژی حرفه ای برای پروژه

پلن نقره ای

6/400/000 تومان

بررسی کامل وضعیت فعلی پروژه

استخراج کلمات کلیدی مرتبط به همراه آنالیز رقبا

ایجاد تقویم محتوایی با توجه به نیاز مخاطب از سرچ کلمات

ایجاد پلن و اسراتژی حرفه ای برای پروژه

پلن برنزی

4/800/000 تومان

بررسی کامل وضعیت فعلی پروژه

استخراج کلمات کلیدی مرتبط به همراه آنالیز رقبا

ایجاد تقویم محتوایی با توجه به نیاز مخاطب از سرچ کلمات

ایجاد پلن و اسراتژی حرفه ای برای پروژه

دریافت پروپوزال رایگان

در صورتی که مایل به دریافت پروپوزال رایگان سئو هستید این فرم را پر کنید و مشاوره رایگان سئو را به صورت اختصاصی برای سایت خود از ما دریافت کنید.

افزایش فروش با سئو سایت فروشگاهی

سئو یک روش بسیار تاثیر گذار در بهبود رتبه سایت در گوگل و جذب ترافیک واقعی به شمار میرود.نظر به اینکه بیشتر کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد میشوند انجام سئو سایت به شکل اصولی میتواند کمک بسیاری به افزایش ترافیک و فروش آن کند. در ادامه مطلب به بررسی اینکه چگونه سئو سایت فروشگاهی باعث افزایش فروش میشود میپردازیم.

جذب ترافیک ارگانیک

1.جذب ترافیک هدفمند

چنانچه اقدام به بهینه سازی سایت خود نمایید میتوانید ترافیک هدفمندی را جذب کنید. اگر بتوانید با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در گوگل به رتبه های بالا دست پیدا کنید کاربران بسیاری با سرچ این کلمات وارد سایت شما میشوند و ترافیک زیادی در آن ایجاد میگردد.

2.افزایش اعتبار سایت

سایت هایی که رتبه بالایی در گوگل دارند به عنوان سایت های معتبر شناخته میشوند. با افزایش رتبه سایت شما در گوگل اعتبار آن نیز تا حد زیادی بالا خواهد رفت و این موضوع باعث میشود که افراد بیشتری به شما اعتماد کنند و به سادگی از شما خرید نمایند.

افزایش اعتبار دامنه
افزایش نرخ تبدیل سایت

3. افزایش نرخ تبدیل

با سئو سایت فروشگاهی میتوانید نرخ تبدیل آن را افزایش دهید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و تولید محتوا با کیفیت بالا مخاطبان زیادی را به سمت وبسایت شما جذب میکند. در این شرایط  میتوانید به کاربران محصولات دیگری از سایت خود را نیز پیشنهاد بدهید و فروشتان را از این طریق افزایش دهید.

4. کاهش هزینه های بازاریابی

کاهش هزینه های سئو یکی از مهم ترین مزایای سئو سایت فروشگاه اینترنتی است. با بهره گیری از سئو دیگر نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت برای تبلیغات را ندارید و به سادگی میتوانید در بستر نامحدود اینترنت به طور رایگان برای خدمات خود تبلیغ کنید.

هزینه بازاریابی دیجیتال
بهبود تجربه کاربری

5.بهبود تجربه کاربری

یک تجربه کاربری خوب میتواند تعداد زیادی از بازدید کنندگان سایت شما را به مشتری تبدیل کند. موتورهای جستجو همواره به دنبال سایت هایی هستند که تجربه کاربری خوبی را ارائه میدهند. اگر کاربر از بازدید وبسایت شما تجربه خوبی نداشته باشد با خروج از آن نرخ پرش را افزایش داده و به مرور زمان باعث افت رتبه سایت شما خواهد شد.

6. رقابت با کسب و کارهای مشابه

این روزها وارد هر کسب و کاری که شوید قطعا رقبای بسیاری خواهید داشت. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین کارهایی است که میتواند باعث پیشی گرفتن شما از رقبایتان شود و موفقیتتان را تضمین کند.

آنالیز رقبا در سئو سایت فروشگاهی

7. رشد بیشتر و پایدارتر

یکی از مزایایی که سئو سایت فروشگاهی ارائه میدهد رشد بیشتر و پایدار تر است. با سئو درست و اصولی سایت، میتوانید به صورت مرتب بازدید کننده داشته باشید و در مدت زمان طولانی از نتایج آن بهره مند شوید.

8.شناخت بهتر در بازار

زمانی که سایت خود را بهینه سازی میکنید افراد بیشتری با کسب و کارتان آشنا میشوند و این موضوع به دیده شدن شما کمک شایانی میکند و به نوعی برای شما برند سازی خواهد کرد.

رشد کسب و کار

نمونه کارهای سئو سایت فروشگاهی

استوار صنعت
هوم فیکس سئو
سئو دیدی بگیر
سئو سایت مزدا یدک
سئو لوازم ایمنی

شاید علاقه مند باشید: دیدن تمام نمونه کارهای سئو سایت

مشاوره به همراه تحلیل رایگان وب سایت

برای تکمیل سفارش سئو فقط کافی است تا شما شماره تماس خود را در کادر زیر برای ما ارسال کنید تا در خواست شما برای سفارش سئو ثبت شود. تیم متخصص آرسا اپ در اسرع وقت با شما گرفته و در صورت نیاز یک مشاوره تخصصی رایگان نیز به شما ارائه می دهد.

سئو سایت فروشگاهی

مراحل سئو سایت فروشگاهی

برای رسیدن به نتیجه بهتر در زمینه سئو سایت فروشگاه آنلاین لازم به طی کردن مراحلی است که این موارد از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی مراحل بهینه سازی سایت فروشگاهی میپردازیم.

تحقیق کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین قدم ها در جهت سئو سایت فروشگاه اینترنتی تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی است. برای یافتن بهترین کلمات باید در ابتدا بررسی کنید که مخاطبان شما در گوگل چه کلماتی را جستجو میکنند. پس از پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید یک استراتژی مناسب را با در نظر گرفتن آن ها بچینید.

پیدا کردن کلماتی که بیشترین سرچ را دارند میتوانند شما را به هدفتان نزدیکتر کرده و فروش سایتتان را تا حد زیادی افزایش دهند. کلمات کلیدی را میتوان در تمام قسمت های سایت استفاده کرد. صفحات دسته بندی، محصولات و مقالات همگی دارای کلمات کلیدی هستند. ابزارهای پیشرفته ای وجود دارند که میتوانند به شما  در پیدا کردن کلمات مناسب کمک شایانی کنند.

پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظرتان میتوانید با سرچ آن ها در گوگل رقبایتان را شناسایی کنید تا بتوانید در این زمینه بهتر عمل نمایید. مشخص است که رقبای شما سایت هایی هستند که با کلمه کلیدی مورد نظر در رتبه های بالای گوگل قرار دارند.

تحقیق کلمات کلیدی
ساختار سایت

بهینه سازی ساختار سایت

بهینه سازی ساختار سایت فروشگاهی به مفهوم نظم دادن و ساماندهی به صفحات می باشد. ساختار سایت فروشگاهی اهمیت بسیاری دارد و میتواند در زمینه سئو نقش مهمی را ایفا کند. موتورهای جستجوی گوگل به بهینه سازی ساختار سایت شما توجه زیادی میکنند و این موضوع برای بازدید کنندگان نیز بسیار مهم است.

هر چقدر فروشگاه اینترنتی ساختار بهتری داشته باشد کاربران راحت تر میتوانند در آن به جستجو بپردازند. این موضوع میتواند رابطه کاربری بهتری را ارائه دهد و تاثیر بسیاری در افزایش رتبه سایت داشته باشد.

اگر همه چیز در سایت شما بی نظم باشند و صفحات و محصولات در ارتباط با یکدیگر نباشند موتورهای جستجو وبسایت شما را گزینه مناسبی برای ذخیره نخواهند دید.معماری سایت فروشگاهی نباید به شکلی باشد که کاربر برای دسترسی به یک صفحه مجبور شود که بیش از سه بار از کلیک استفاده نماید.

ایجاد نقشه سایت

نقشه سایت یکی از فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت فروشگاهی به شمار میرود به دلیل اینکه اطلاعاتی در زمینه صفحات و سایر بخش های سایت شما در اختیار گوگل قرار میدهد. نقشه سایت به موتورهای جستجوگر گوگل میگوید که چه صفحه ای در سایت برای شما اهمیت بیشتری دارد و این موضوع میتواند کمک شایانی به زودتر ایندکس شدن صفحات مهم سایت کند.

سئوی On-page

 یکی از مباحث مهم در سئو سایت فروشگاهی  سئوی On-page است .هنگامی که کلمات کلیدی که به دنبال آن ها بودید را پیدا کردید باید به گونه ای عمل کنید که این کلمات را در صفحات درستی از سایتتان قرار دهید تا فروشگاه اینترنتی شما در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد و به فروش بالاتری دست پیدا کنید. تمام اقداماتی که در داخل وبسایت به منظور بهینه سازی آن انجام میدهند را سئوی On-page (سئو داخلی ) میگویند. عوامل بسیاری هستند که در سئو داخلی اهمیت زیادی دارند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر میشوند:

استفاده از URL کوتاه و مخاطب محور

داشتن  URL  یا همان آدرس کوتاه یکی از مواردی است که میتواند باعث موفقیت در بهینه سازی سایت فروشگاهی شود.آدرس های طولانی یا آدرس هایی که شامل اعداد و حروف بی معنی هستند برای موتورهای جستجو و کاربران جذابیتی ندارند. لازم است تا آدرسی کوتاه و قابل فهم برای صفحات خود انتخاب کنید تا ربات های گوگل به سادگی بتوانند تشخیص دهند که صفحه شما در رابطه با چه موضوعی است و به کدام قسمت از سایت ارتباط دارد.

بهینه ‌سازی تگ‌ عنوان و توضیحات متا

 توضیحات متا و تگ عنوان عناصر با اهمیتی هستند که در زمان نمایش سایت در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده میشوند. در تگ عنوان باید کلمه کلیدی هدف را قرار دهید این کار به موتورهای جستجو میفهماند که صفحه شما مرتبط با کلمه کلیدی است. توضیحات متا نیز تاثیر زیادی در افزایش نرخ کلیک وبسایت شما دارند. کافیست از یک توضیح کوتاه و جذاب برای این قسمت استفاده کنید تا بتوانید تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

تولید محتوای غنی در تعداد کلمات مناسب

موتورهای جستجو به محتوای متنی اهمیت زیادی میدهند و تولید محتوای غنی با تعداد کلمات مناسب تاثیر فوق العاده ای در موفقیت سئو سایت فروشگاه اینترنتی خواهد داشت. ارائه محتوای متنی برای محصولات نیز میتواند باعث جذب مخاطبان شود و از آن گذشته کمک زیادی به بهبود روند بهینه سازی سایت شما کند.

سئو تصاویر

نقش سئو تصاویر را نمیتوان در موفقیت سئو سایت فروشگاه اینترنتی نادیده گرفت.یکی از نکات سئو تصاویر استفاده از عکس های با کیفیت با حجم کم است. این تصاویر شکل ظاهری محصولات شما را نشان میدهند و میتوانند نقش بسزایی در جذب مخاطب داشته باشند. از طرفی تصاویر محصولات شما نیز با کمک سئو میتوانند در نتایج گوگل مشاهده شوند.

لینک های داخلی

به جرات میتوان گفت لینک های داخلی یکی از مهم ترین قسمت های بهینه سازی سایت فروشگاهی به شمار میروند. لینک های داخلی مخاطبین شما را به صفحات دیگر سایتتان هدایت میکنند و به این ترتیب میزان بازدید صفحات افزایش پیدا خواهند کرد. نکته حائز اهمیت این است که لینک های داخلی باید به صفحات مرتبط داده شوند تا بهترین کارایی را داشته باشند.

سئو فنی

سئو فنی باعث ایجاد یک تجربه کاربری بینظیر و بدون نقص میشود و نقش با اهمیتی را در سئو یک فروشگاه آنلاین ایفا میکند. سئو فنی میتواند باعث بهبود جایگاه سایت در گوگل شود.از طرفی وجود صفحات مختلف در سایت های فروشگاهی میتواند مشکلات فنی بسیاری را در سایت شما ایجاد کند. سئو فنی شامل موارد زیادی میشود که از میان آن ها میتوان به افزایش سرعت سایت و ایجاد درگاه ایمن اشاره کرد.

بک لینک سازی

بک لینک سازی یکی از مواردی است که میتواند در جهت سئو سایت بسیار تاثیر گذار عمل کند. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که از طرف سایت های دیگر به سایت شما داده میشوند. دریافت بک لینک به ویژه از سایت های پر مخاطب میتواند اعتبار سایت فروشگاهی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

نکات مهم سئو سایت فروشگاهی

بررسی صفحات فرود

بررسی صفحات فرود یکی از نکات مهم بهینه سازی سایت فروشگاهی محسوب میشود. از ابزارهای زیادی میتوان در جهت تست صفحات فرود سایت بهره گرفت. این ابزارها کمک شایانی در زمینه پیدا کردن مشکلات سایت به شما میکنند. پس از پیدا کردن این مشکلات باید در کمترین زمان اقدام به رفع آن ها کنید.

افزودن بخش پرسش و پاسخ

اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ یکی از بهترین اقداماتی است که میتوان در سئو وبسایت فروشگاه آنلاین انجام داد. این قسمت میتواند کمک بسیاری به کاربران شما در جهت پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان کند.

کاهش زمان بارگذاری صفحه

برای بهبود تجربه کاربری یکی از با اهمیت ترین مواردی که باید در نظر بگیرید کاهش زمان بارگذاری صفحه است.بار گذاری سریع نرخ پرش کاربر را تا حد زیادی کاهش میدهد.

بررسی صفحات محصولات

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در جهت بهبود سئو وبسایت فروشگاهی انجام دهید بررسی صفحات مربوط به محصولات است. این کار باعث میشود تا ایراداتی که در این صفحات وجود دارند را پیدا کنید و سایت خود را قدرتمند تر سازید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان شرکت آرسااپ تماس بگیرید.

کدام کلمات برای سئو سایت فروشگاهی مناسب تر هستند؟

میزان جستجوی کلمه مورد نظر

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کلمه کلیدی میزان جستجوی آن است. چنانچه یک کلمه کلیدی جستجوی بالایی نداشته باشد سود زیادی را نصیب شما نمیکند و کار کردن روی آن فایده ای نخواهد داشت. از طرفی باید رقابت کلمه را نیز در نظر بگیرید برای این کار میتوانید از Keyword Surfer یا  Google keyword planner بهره ببرید.

 انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محصولات شما

انتخاب کلمه کلیدی مرتبط یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در سئو وبسایت فروشگاه آنلاین تاثیر گذار می باشد.کلمات کلیدی که انتخاب میکنید باید به کسب و کار شما مرتبط باشند. از کلمات بی ربط به هیچ عنوان در سئو سایتتان استفاده نکنید.

 بررسی قصد کاربران از جستجوی کلمه کلیدی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در زمینه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنید بررسی قصد کاربران از جستجوی کلمه مورد نظر است. ممکن است قصد کاربر از سرچ آن کلمه تنها کسب اطلاعات باشد یا در مواقعی آن کلمه را به منظور خرید سرچ کند.

میزان رقابت و سختی کلمه کلیدی

میزان رقابت کلمات کلیدی از نکات مهمی است که نباید در هنگام انتخاب کلمات از آن غافل شد. برخی از کلمات جزء واژه های سخت محسوب میشوند و به زمان و تلاش زیادی برای رسیدن به نتایج بالا در گوگل نیاز دارند.

انتخاب بهترین کلمه کلیدی
موبایل فرندلی بودن وبسایت

بهینه سازی سایت فروشگاهی برای نسخه موبایل

با توجه به اینکه این روزها بیشتر سرچ ها توسط تلفن های همراه انجام میشود بهینه سازی سایت فروشگاهی برای نسخه موبایل از اهمیت بسزایی برخوردار است و تاثیر زیادی در بهبود جایگاه سایت در گوگل دارد.

چنانچه وبسایت شما برای استفاده در موبایل بهینه شده باشد کاربرانی که از این طریق وارد سایت میشوند مدت زمان بیشتری را در آن میمانند. به صورت کلی سایتی که از نظر ظاهری و ابعاد در صفحه موبایل به صورت استاندارد نمایش داده میشود از نظر کاربران جذاب تر به نظر میرسد.

یک سایت سئو شده نباید کاربر را مجبور کند که در هنگام استفاده از آن با تلفن همراه نیاز به زوم یا مواردی از این قبیل داشته باشد.

سعی کنید برای اینکه وبسایت شما از دید کاربر بهتر و جذاب تر به نظر برسد مطالب مهم و مفید را در ابتدای آن قرار دهید تا کاربر به سایت شما جذب شده و در آن ماندگار شود.

رابط کاربری مناسب و تاثیر آن در سئو فروشگاه اینترنتی

وبسایت هایی که رابط کاربری مناسبی را ارائه میدهند و به سادگی قابل پیمایش هستند نسبت به سایت های دیگر کاربر را در مدت زمان طولانی تری در سایت نگه میدارند. رابط کاربری سایت باید به گونه ای باشد که ارزش آن را بالاببرد و باعث ارتقاء رتبه آن در نتایج گوگل شود.

سعی کنید طراحی سایتتان ساده و سازمان یافته باشد به طوری که کاربر برای جستجو در آن به زحمت نیفتد و برای رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر گیج نشود.موارد بسیاری در این زمینه حائز اهمیت هستند که از میان آن ها میتوان به اندازه صفحه، سرعت بارگذاری و ریسپانسیو بودن اشاره کرد.

یکی از فاکتورهایی که میتواند باعث رونق فروشگاههای اینترنتی شود رابط کاربری مناسب است. زیبایی بصری سایت نیز میتواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود و با فراهم سازی محیطی ایده آل تعامل بهتری با کاربران ایجاد کند.

گوگل به میزان رضایت کاربران از یک وبسایت اهمیت زیادی میدهد و اگر کاربر به سایت شما جذب شده و مدت زمان زیادی را در آن بماند جایگاه شما در گوگل بهتر خواهد شد. ساعت ورود و خروج یک کاربر تاثیر زیادی در افزایش رتبه یک سایت فروشگاهی دارد.

رابط کاربری یک وبسایت باید به شکلی باشد که بتواند به نیازهای کاربران پاسخ دهد این موضوع در زمینه سئو سایت فروشگاه اینترنتی یک امتیاز مثبت به شمار میرود.یک رابط کاربری اید آل به هیچ وجه زمان کاربر را برای جستجو در سایت هدر نمیدهد و باعث خستگی کاربر نمیشود.

سخن آخر

راهکارهای بسیاری در جهت بالا بردن ترافیک سایت و افزایش فروش آن وجود دارند که از میان آن ها میتوان به تبلیغات پولی و رسانه های اجتماعی اشاره کرد اما در این میان سئو یکی از بهترین روش ها برای کسب موفقیت در این زمینه است.

9 دیدگاه در “سئو سایت فروشگاهی

  1. نازنین گفت:

    هزینه سئو ماهیانه هست یا یکجا؟

    1. arsaseyedin گفت:

      سلام دوست عزیز، پرداخت سئو ماهیانه انجام میشه. سوال دیگه ای بود در خدمتم.

  2. اشکان خدادادی گفت:

    سلام، تفاوت پلن طلایی و برنزی چی هست؟

    1. arsaseyedin گفت:

      سلام، تفاوتشون در تعداد کلمات کلیدی هست که باعث میشه تولید محتواتون، لینک سازی و همه فعالین های دیگه روی سایتتون بیشتر بشه.

  3. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون ..

  4. نجفی گفت:

    سلام تو پروسه ی سئو محصول گذاری هم انجام میشه برای سئو سایت فروشگاهی؟

    1. arsaseyedin گفت:

      سلام،بله محصولاتتون هم روی سایت اضافه میشن.

  5. قربانی گفت:

    سلام آنلاین شاپ فروش غذای حیوان چقدر طول میکشه کلماتش بیاد بالا؟

    1. arsaseyedin گفت:

      سلام بستگی به سختی کلمات و وضعیت فعلی سایت بین ۶ تا ۸ ماه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید