دسته‌بندی نشده

طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس؟

اکثر کسانی که به دنبال راه اندازی وب سایت هستند، تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس را نمی دانند. ممکن است برداشت آن ها از این نوع طراحی سایت اشتباه باشد و یا شخص مشاوره دهنده علم لازم را در این زمینه نداشته باشد. به هر روی، هر فردی با توجه به نوع کسب و کار خود تصمیم به راه اندازی سایت می گیرد. به طورکلی آشنایی افراد با انواع مختلف نرم افزارهای طراحی سایت می تواند در تصمیم گیری صحیح آن ها بسیار مؤثر باشد. در این مقاله از سایت آرسااپ به بررسی تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس می پردازیم. همراه ما باشید تا درکی درست از این دو نوع طراحی داشته باشید.

تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرسی؟
عده بسیاری هستند که ترجیح می دهند از سیستم مدیرت محتوای وردپرس استفاده نکنند. بنابراین به سمت دیگر نرم افزار های طراحی سایت مانند: asp.net یا magento و … می روند. در این میان عده زیادی نیز تمامی این موارد را رد کرده و ترجیح می دهند یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی داشته باشند. در این مقاله از سایت آرسا اپ به این موضوع که تفاوت میان طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس چیست؟ می پردازیم.
اینکه تصمیم بگیرید یک سایت با کد نویسی اختصاصی داشته باشید، کاملاً به نوع نیاز شما بستگی دارد. جالب است بدانید با تمام ویژگی ها ی جذابی که وردپرس دارد، باز هم افرادی هستند که می گویند باید برای کسب و کار خود یک سایت اختصاصی داشته باشند.
مراقب جیب خود باشید!
نکته ای که هنگام طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است، این است که تا چه میزان می خواهید هزینه کنید.باید در نظر داشته باشید که اولین تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس در میزان هزینه هر کدام از آن ها است. از این رو طراحی سایت اختصاصی بسیار گران تر از سایر cmsها است. در بسیاری از مواقع به هیچ وجه نیازی به طراحی اختصاصی نیست. شما می توانید با داشتن یک سایت وردپرس کار خود را راه بیندازید.
بسیاری از مشتریانی که به شرکت های طراحی سایت مراجعه می کنند، به هیچ وجه احتیاجی به سایت اختصاصی ندارند. اگر طراحی سایت وردپرس یا 5 میلیون تومان تمام شود، طراحی سایت اختصاصی تا چند برابر آن هزینه می برد. در صورتی که ممکن است برای کسب و کار شما اصلاً احتیاجی به داشتن سایت اختصاصی نباشد.
حتما برای طراحی سایت این دو سؤال را از خودتان بپرسید!
زمانی که اقدام به طراحی سایت برای کسب و کارتان می کنید، این دو سؤال را از خودتان بپرسید:
• آیا می توان پروژه طراحی سایت را با هزینه پایین تر به اتمام رساند؟
• آیا حتما نیاز است که سایت اختصاصی داشته باشیم؟
همانطور که گفته شد، باید بر اساس نیازتان و میزان درآمد شما از فروش محصولات تصمیم به طراحی سایت اختصاصی و یا ورد پرس بگیرید. البته ممکن است برخی از شرکت ها بودجه کافی برای طراحی سایت اختصاصی داشته باشند. اما نکته اینجا است زمانی که میتوان با یک سایت وردپرسی کارتان را راه بیندازید، چرا باید بیشتر هزینه کنید؟ با توجه به موضوعات بیان شده و مطالب ارائه شده در ادامه به تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس می پردازیم. شایان به ذکر است که تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا ورد پرس را به صورت بررسی مزایا ومعایب هر کدام بررسی می کینم.
مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی
برای اینکه متوجه شویم تفاوت طراحی سایت اختصاصی با وردپرس در چیست، به بررسی مزایا و معایب هر کدام میپردازیم. به طور کلی مزایا و معایب سایت اختصاصی به شرح زیر است:
مزایای طراحی سایت اختصاصی
• داشتن امنیت
به طور کلی سایت های اختصاص رویکرد سختگیرانه تری نسبت به سیستم عامل های منبع باز برای امنیت دارند. چراکه به طور کلی سیستم های مدیریت محتوای متن باز پروژه های همگانی هستند. از این رو هیچ کس نگاهی مانند کسب و کار به آن ها ندارد. این در حالی است که با طراحی سایت اختصاصی شما با یک طراح سایت حرفه ای کار می کنید. بنابراین بسیارکمتر قربانی یک مشکل همگانی به صورت گسترده خواهید شد.
• تعمیر و نگهداری
به طور کلی عملکرد سیستم های مدیریت محتوای متن باز همیشه بهترین و موثرترین کار نیست. گاهی نگهداری از یک سایت اختصاصی به صورت مداوم بسیار تضمین شده تر است. چراکه طراحان سایت اختصاصی تضمین می کند که به روزرسانی ها به درستی برنامه ریزی شوند. از این رو این سایت ها بدون هیچ مشکلی در اختیار شما قرار می گیرند. در نتیجه رویکرد سایت شما با تغییرات به خطر نمی افتد و سایت شما کاملاً حرفه ای به نظر می رسد.
• خلاقیت
چهارمین تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس در اعمال خلاقیت است. در عرصه طراحی سایت رقابت بر سر شیک و حرفه ای دیده شدن سایت بسیار بیشتر شده است. از این رو وجه تمایز سایت شما با سایر سایت های دیگر بسیار مهم است. هرقدر که سایت شما اختصاصی ترباشد، بدون شک سایتی شیک تر و حرفه ای تر خواهید داشت.با طراحی اختصاصی یک وب سایت سفارشی این امکان برای شرکت ها فراهم می شود تا متمایز از دیگر سایت ها شوند.
• محتوا
به طور کلی محتوا دارای اهمیت بسیاری در فرایند سئو سایت است. با داشتن یک سایت اختصاصی بسیار شیک و تولید محتوای خلاقانه میتوانید بیشتر دیده شوید. از این رو مراجعه کنندگان به سایت شما سرازیر می شوند. با داشتن یک سایت اختصاصی در ذهن مخاطبان نقش می بندید.
معایب طراحی سایت اختصاصی
به طور کلی معایب سایت اختصاصی که موجب می شود متوجه تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس شوید، به شرح زیر است:
• میزان هزینه
به طور کلی اولین تفاوت میان طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس، در میزان هزینه این دو است. طراحی سایت های اختصاصی بسیار پر هزینه تر از سایت های وردپرسی است. بسیاری از کسب و کار های کوچک نمی توانند هزینه طراحی سایت اختصاصی را بپردازند.
• مدت زمان طراحی سایت
مدت زمان بالای راحی سات اختصاصی از علت های تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس است.به طور کلی برای طراحی سایت های اختصاصی لازم است تا تمامی موارد از پایه کد نویسی شوند. از این رو کد نویسی و آماده سازی سایت و رفع مشکلات نرم افزاری آن، بسیار زمانبر است.
• پیچیدگی قرارداد
سومین و مهم ترین تفاوت میان طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس در پیچیدگی قرارداد آن است. شرکت ها برای داشتن سایت اختصاصی باید مذاکره کنند. از این رو لازم است تا تمامی موارد و قیمت تمام شده سایت اختصاصی در یک قرارداد ذکر شود. در صورتی که بستن این قرارداد در طراحی وب سایت وردپرسی خیلی مطرح نیست.
مزایا و معایب طراحی سایت وردپرسی
به طور کلی برای دانستن تفاوت میان طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس باید مزایا و معایب هر کدام را شرح داد. از این رو با درنظر گرفتن مزایا و معایب سایت اختصاصی، در ادامه به بررسی مزایا و معایب سایت وردپرسی می پردازیم:
مزایای طراحی سایت وردپرسی
مزایای سایت ورد پرسی شامل 5 مورد می شود:
• قیمت بسیار مناسب
اولین علت تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس ، قیمت بسیار به صرفه سایت وردپرسی است.سایت های ورد پرسی به علت آماده بودن قالب نیازی به کد نویسی پیچیده ندارند. از این رو همین موضوع باعث می شود تا زمان طراحی آن بسیار کوتاه تر از سایت اختصاصی باشد. قیمت یک قالب سایت وردپرسی بسیار ارزان تر از سایت اختصاصی است.
• قابلیت فوق العاده بالای سفارش سازی
دومین تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس در قابلیت شخصی سازی آن است. از این رو در سایت های وردپرسی به راحتی میتوانید بسیاری از آیتم های آن را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید.
• بدون نیاز به مهارت بالا
در سایت های وردپرسی لازم نیست تا با مهارت بالا از آن استفاده کنید. قالب و پلاگین وردپرس نیازی به مهارت کدنویسی و یا طراحی ندارد.
• مقیاس پذیری بالا
یکی از علت های طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس ، مقیاس پذیری بالای سایت وردپرسی است.قالب وردپرس به طور کلی بای انجام سریع کار و متناسب با انواع سایت ها طراحی شده است. از این رو مقیاس بندی آن ها بسیار راحت تر از سایت های اختصاصی است. شما می توانید بدون نگرانی مطالب و طرح های جدید را به سایت اضافه کنید.
• سئو فندلی
پنجمین علت تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس ، سئو فندلی است.بسیاری از قالب های ورد پرس به صورت سئو دوستانه به شرکت های مختلف ارائه می شوند. ممکن است گاهی قالبی که انتخاب می کنید به طور کامل برای سئو بهینه نشده باشد. از این رو نگران نباشید! هزاران پلاگین سئو بسیار عالی برای وردپرس موجود است.
معایب طراحی سایت وردپرسی
به طور کلی معایب طراحی سایت وردپرسی شامل دو مورد زیر است:
• عدم امکان سفارش سازی حرفه ای
یکی از علت های تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس در امکان سفارش سازی حرفه ای است. سایت های وردپرسی مانند سایت های اختصاصی امکان سفارش سازی حرفه ای ندارد. از این رو در نهایت شما متعهد به المنت ها وطراحی قالب هستید.
• عدم وجود پشتیبانی کلی
یکی از معایب سایت های وردپری که موجب تفاوت میان طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس میشود،عدم وجود پشتیبانی کلی است. به طور کلی وردپرس یک سیتم مدیریت محتوای متن باز است.از این رو نمی توانید یک پشتیبانی اختصاصی داشته باشید.

کلام پایانی
در این مقاله از سایت آرسااپ به بررسی تفاوت طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس پرداختیم. با مقایسه مزایا و معایب هر کدام می توانید تصمیم بگیرید که چه سایتی مناسب شما است. با مراجعه به سایت آرسااپ می توانید از خدمات حرفه ای طراحی سایت و اپلیکیشن بهره مند شوید.آرسااپ با گرد هم آوردن نیروهای متخصص، حرفه ای ترین تیم سئو را برای افزایش رتبه در اختیار شما می گذارد.

Rate this post
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *