دسته‌بندی نشده

چگونه برای سئوی محلی موفق شویم؟

این روزها سئو محلی یکی از بخش های بسیار مهم کسب و کارهای آنلاین به شمار میرود. اگر خواسته شما موفقیت دراز مدت در موتورهای جستجو است نباید قدرت سئو محلی را دست کم بگیرید.اکثر بازدید کنندگان سایت ها به دنبال رفع نیازهای خود در مکانی نزدیک هستند و همین امر نیاز به لوکال سئو را امری ضروری میسازد.
لوکال سئو تقریبا یک مفهوم جدید در بهینه سازی وبسایت ها محسوب می شود . در سئو محلی، گوگل مکان جغرافیایی اشخاص و سوابق سرچ آنها را در نظر می گیرد و نتایج خود را بر این اساس می چیند. تشخیص مکان جغرافیایی کاربران به سادگی با آی پی مشخص می گردد . به صورت کلی، همه فعالیت هایی که شما در جهت تعیین مکان جغرافیایی خود و شناساندن آن به ربات های گوگل انجام می دهید را سئو محلی می گویند.
در سال های اخیر افراد زیادی به لوکال سئو اهمیت می دهند به علت اینکه وقتی کاربران عبارات مورد نظر خود را سرچ می کنند نتایج بهتری را به شکل جغرافیایی در گوگل پیدا می کنند. بگذارید ساده تر بگوییم. فرض کنید در منطقه نیاوران زندگی می کنید و قصد سفارش غذا را دارید با سرچ کلمه رستوران، موتورهای جستجو نتایج بسیاری را به شما نشان می دهند اما زمانی که عبارت رستوران در نیاوران را سرچ کنید تمام نتایج مربوط به رستوران های نیاوران به شما نمایش داده می شود و به سادگی می توانید نیاز خود را برطرف سازید.
امروزه گوگل توجه ویژه ای به سئو محلی نشان می دهد و ممکن است این میزان، در آینده افزایش پیدا کند. اگر بیزینس شما به شکلی است که محدوده جغرافیایی معینی را تحت پوشش قرار می دهد استفاده از لوکال سئو را فراموش نکنید. شما با سئوی محلی دقیقا روی عبارات کلیدی که نام مکان مورد نظر شما را دارند، هدف گذاری می کنید. پروسه این نوع سئو پیچیده نیست و ارزش وقت گذاشتن را دارد به ویژه اگر جزء مشاغلی هستید که مشتریان حضوری بسیاری دارید.
چگونه در سئو محلی موفق شویم؟

قدم اول : استفاده از امکانات گوگل
یکی ازمزیت های گوگل این است که برای هر کسب و کاری امکانات گوناگونی را ارائه میدهد و به شما کمک می کند تا به بهترین شکل خود را در موتورهای جستجو نشان دهید. برای استفاده از این امکانات کافی است همواره در زمینه الگوریتم های گوگل، اطلاعات کسب کنید تا هم از تغییرات آن باخبر شوید و هم از بازارهای آن نهایت استفاده را ببرید. یکی از این امکانات حالت تجاری گوگل می باشد که به شما این امکان را میدهد تا برند خود را نقشه گوگل ثبت نمایید.
قدم دوم: استفاده از اخبار محلی
برای موفقیت در این زمینه شما باید بدانید که در اطرافتان چه خبر است. یکی از این راهکارها این است که خبرگزاری های مختلف را به طور مرتب چک کنید یا موضوع برخی از این خبرها خودتان باشید. با بهره گیری از این مورد می توانید بهترین استراتژی ها را برای خود پیاده سازی کنید تا بتوانید بیشتر به چشم بیایید.
قدم سوم: توجه به نحوه نمایش سایت در گوشی
این روزها اکثر سرچ ها توسط تلفن های همراه انجام می گیرد و به همین دلیل گوگل به نحوه نمایش سایت در موبایل اهمیت زیادی میدهد و در رتبه بندی آن نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما نیز برای موفقیت، حتما سایت خود را موبایل فرندلی کنید تا برای نمایش درتلفن های همراه بهینه سازی شود.
قدم چهارم: بهره گیری از جذابیت های بصری
سایت شما باید ظاهری چشم نواز داشته باشد تا بتواند به چشم کاربران بیاید. استفاده از جذابیت های بصری را الویت قرار دهید و حتما یک تیم مجرب برای تولید محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و … داشته باشید. سعی کنید فضای کسب و کارتان را با در نظر گرفتن کاربران هدفتان بچینید.
قدم پنجم: استفاده از بازارهای رایگان
بسیاری از اشخاص فکر می کنند که برای موفقیت در سئو حتما باید هزینه های بسیاری را متحمل شوند اما لازم است بدانید که اقدامات رایگانی نیز دراین زمینه وجود دارند که شما می توانید از آنها برای پیشرفت کارتان استفاده کنید.سعی کنید این ابزارهای رایگان را شناسایی کرده و از آنها استفاده لازم را ببرید.
قدم ششم: لینک سازی محلی
این قدم ممکن است کمی سخت به نظر بیاید چرا که برای انجام این کار باید با رقبایتان ارتباط برقرار کرده و آنها را قانع کنید تا به سایت شما لینک بدهند. دریافت لینک از وبلاگ های محلی یا سایت های محلی می تواند در این زمینه کمک شایانی به شما بکند.
قدم هفتم: ایجاد مکانی برای نظر سنجی از کاربران
بسیار خوب است که یک صفحه را برای نظرات کاربران در نظر بگیرید. با ایجاد این صفحه، کاربران می توانند نظرات خود را در زمینه کیفیت خدمات شما در آن منطقه بیان کنند و شما را از نقاط ضعف و قوتتان آگاه سازند. این مورد یکی از مهم ترین پارامترها برای موفقیت در سئو محلی به حساب می آید.
قدم هشتم: بارگذاری محتوای منحصر به فرد برای صفحات
هر صفحه از وبسایت شما باید موضوع خاصی را دنبال کند و محتوای منحصر به فردی داشته باشد. هرگز از محتواهای تکراری برای صفحات سایتتان استفاده نکنید و سعی کنید برای هر صفحه به طور مجزا تولید محتوا کنید.
قدم نهم : درج آدرس و اطلاعات تماس در فوتر سایت
ربات های گوگل به سادگی می توانند اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تماس شما را بفهمند به همین علت یکی از بهترین مکان ها برای درج این اطلاعات، فوتر سایت است که در همه صفحات تکرار می شود.
قدم دهم: حل مشکلات فنی سایت
حتما مشکلات فنی سایت خود را توسط ابزارهایی که وجود دارند پیدا کرده و اقدام به رفع آنها کنید به دلیل اینکه این مشکلات می توانند روند پیشرفت سایت شما را کند کنند. سعی کنید لیستی از خطاها و راهکارهایی که برای حل آنها وجود دارند را تهیه کنید.
قدم یازدهم: درج اطلاعات کامل در مورد شغلتان
لازم است اطلاعات مربوط به شغلتان را به صورت کاملا مشخص در صفحه اصلی سایت یا پاورقی درج کنید تا کاربران به محض وارد شدن بتوانند اطلاعات جامعی در مورد کسب و کار شما به دست بیاورند. این اطلاعات باید به گونه ای باشند که بتوانند اعتماد موتورهای جستجو را نیز به دست بیاورند. اطلاعات متناقض در مورد کسب و کارتان می تواند به سئوی سایت، آسیب بزند.
اشتباهات متداول در سئو محلی
به همان اندازه که رعایت نکات گفته شده می تواند به شما کمک کند به همان اندازه برداشتن قدم های اشتباه نیز می تواند شما را از هدفتان دور سازد و حتی باعث شود که گوگل سایت شما را جریمه کند. در ادامه به بررسی برخی از اشتباهات متدوال در لوکال سئو می پردازیم:
درج نکردن آدرس مجموعه
گوگل به سادگی می تواند آدرس های پستی را شناسایی کند . چنانچه در صفحه تماس سایتتان از نقشه گوگل استفاده می کنید حتما آدرس را به شکل متنی نیز وارد کنید تا ربات ها بتوانند آن را درک کنند.
عدم استفاده از کد تلفن شهر مورد نظر
بسیار مهم است در زمانی که شماره تماس ها را وارد سایت می کنید شماره های ثابت را حتما با کد شهر مورد نظر درج کنید به دلیل اینکه یک فاکتور بسیار مهم برای بهبود سئو محلی به شمار میرود.
تکمیل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس
گوگل، صفحاتی که دارای اطلاعات کامل هستند را بسیار دوست دارد. زمانی که یک صفحه پروفایل برای خود ایجاد میکنید بهتر است آن را کامل کنید و به تمام سوالات آن پاسخ دهید. حتما زمینه شغلی خود را به شکل دقیق مشخص کنید و تصاویری را که دوست دارید در نتایج سرچ دیده شوند را نیز بارگذاری نمایید.
استفاده از کلمات کلیدی غلط و نامناسب
در هنگام انتخاب کلمه کلیدی، نهایت دقت را به خرج دهید و هرگز روی کلماتی که مناسب نیستند یا سرچ کمی دارند تمرکز نکنید چرا که به همین نسبت بازدهی شما را نیز کاهش می دهند.
عدم توجه به سرعت سایت
سرعت مسئله مهمی در سئو محسوب می شود. گوگل عاشق سایت هایی است که تجربه خوبی را برای کاربران به ارمغان می آورند به همین علت از اهمیت سرعت سایت غافل نشوید.
استفاده بیش از حد از کلمه مرتبط با مکان جغرافیایی
این روزها دیگر مثل گذشته، رتبه یک سایت با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بالا نمی رود حتی ممکن است که نتیجه عکس نیز بدهد. سعی کنید از کلمه کلیدی مربوط به مکان جغرافیایی مورد نظر به اندازه استفاده کنید.
فعالیت نکردن در شبکه های اجتماعی
برای لوکال سئو تنها از به اشتراک گذاری مطالب خود در سایت استفاده نکنید بلکه بهتر است از شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید تا بتوانید روند موفقیت خود را سرعت ببخشید. شبکه های اجتماعی یک فرصت بی نظیر برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان و افراد محلی به شما می دهند.

Rate this post
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *