سئو و بهینه سازی آن

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

یکی از روش هایی که برای بهینه سازی یک وبسایت به کار میرود سئو کلاه سیاه است.در این تکنیک ترفندهایی وجود دارند که در جهت فریب موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگیرند.با استفاده از این روش ممکن است سایت جایگاه موقتی پیدا کند اما در نهایت توسط گوگل جریمه خواد شد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مسائل پیرامون سئو کلاه سیاه بپردازیم. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با مجموعه آرسا اپ همراه شوید. در این مطلب هدف ما آموزش یا تشویق به انجام این تکنیک ها نیست بلکه میخواهیم به درک درست تری از این استراتژی ها برسید تا به صورت نا آگاهانه از آن ها استفاه نکنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

گوگل برای اینکه بتواند محبوبیت خود را حفظ کند باید بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد تا این اعتماد را در آن ها ایجاد کند که بدون مشکل میتوانند در آن به جستجو بپردازند.

سئو سایت باید طبق قوانین گوگل انجام شود در غیراین صورت سایت هایی که از قوانین و استراتژی های آن پیروی نکرده اند پنالتی خواهند شد.

بهینه سازی سایت با زیر پا گذاشتن این اصول و قوانین را با عنوان سئو کلاه سیاه میشناسند. افراذی که از این روش استفاده میکنند برای رسیدن به جایگاه بهتر در گوگل سعی بر گول زدن آن را دارند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

تکنیک های سئو کلاه سیاه

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی  (keyword stuffing)

یکی از روش های قدیمی که برای معرفی کلمه کلیدی به گوگل انجام میشد استفاده بیش از حد از آن کلمه در متن بود. در این روش سعی میکنند که از تکرار یک کلمه یا عبارت برای کسب رتبه در گوگل بهره ببرند. این تکنیک به سادگی توسط ربات های گوگل تشخیص داده میشود و در نهایت منجر به جریمه شدن سایت خواهد شد.

پنهان کاری و صفحات درگاهی  (cloaking)

پنهان کاری (cloaking) یکی از تکنیک های قدیمی این روش محسوب میشود.به این شکل که از یک صفحه متحرک یا فلش استفاده میکنند تا بخشی از اطلاعات موجود در سایت از دید بازدید کنندگان مخفی بماند اما برای گوگل در HTML قابل رویت است.

صفحات درگاهی یا (doorway pages) از دیگر تکنیک های کلاه سیاه به شمار میروند که در آن از کلمه کلیدی به عنوان لینک استفاده میکنند تا بتوانند رتبه بالایی را کسب نمایند اما در واقع کاربران به صفحه دیگری هدایت میشوند.

شبکه‌ های خصوصی لینک سازی (PBN)

شبکه‌ های خصوصی لینک سازی در واقع سایت هایی هستند که با هدف ارتقاء رتبه به یکدیگر لینک میدهند.در این روش صاحب شبکه میتواند طبق نظر خود تغییراتی ایجاد کند و هر تعداد لینک که تمایل دارد را به صفحه اضافه نماید تا بتواند با این کار رتبه را در گوگل افزایش دهد. عموما برای انجام این پروسه دامنه های منقضی شده را به کار میبرند.

استفاده بیش از حد از انکر تکست ها

انکر تکست ها میتوانند نقش بسزایی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشند اما به شرطی که به طور اصولی و به اندازه از آن ها استفاده شود. استفاده بیش از حد از انکر تکست ها نیز میتواند به عنوان یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب شود و در نهایت باعث جریمه شدن سایت گردد.

تغییر مسیرهای پنهانی (Sneaky redirect)

تغییر مسیر یا ریدایرکت به شرایطی گفته میشود که  کاربر پس از کلیک روی یک URL به یک URL نامربوط هدایت میشود که غالبا هم به موضوع مورد نظر هیچ ربطی ندارد. با استفاده از این روش سعی میکنند که نتایج جستجو را به نوعی دستکاری کنند تا بتوانند رتبه بالاتری را کسب نمایند.

 عدم استفاده درست از داده های ساختاریافته (structured data)

داده های ساختار یافته باعث میشوند که محتوای وبسایت شما از رقبایتان متمایز گردد و بتواند جایگاه بهتری در گوگل پیدا کند. به عنوان مثال شما میتوانید به یک صفحه که دستور یک غذا را نمایش میدهد داده های ساختار یافته را اضافه نمایید.

در واقع میتوان گفت که اطلاعات بیشتر باعث افزایش ترافیک سایت میشوند که به نوعی جزء تکنیک های سئو کلاه سفید به شمار میروند اما چنانچه به هر نحوی این اطلاعات دستکاری شوند در دسته تکنیک های کلاه سیاه قرار میگیرند.

استفاده از محتوای کپی شده

استفاده از محتوای کپی شده یکی از خطرناک ترین کارهایی است که میتوان در یک سایت انجام داد. با به کار گیری این تکنیک در مدت زمان کوتاهی اعتبار خود را از دست خواهید داد و حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. برای جلوگیری از پنالتی شدن تنها راه این است که با ذکر منبع از محتوای کپی شده استفاده کنید.

لینک های پولی

همانطور که استفاده از لینک های با کیفیت میتواند رتبه سایت شما را افزایش دهد در مقابل لینک های بی کیفیت نیز نتیجه عکس خواهند داشت. خرید لینک برخلاف اصول و قوائد گوگل است و در صورت استفاده اعتبار وبسایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

خطرات استفاده از سئو کلاه سیاه

تاثیر منفی در رتبه سایت در جستجوها

 تاثیر منفی در رتبه سایت در جستجوها یکی از مخرب ترین اثرات سئو کلاه سیاه است.سایتی که از تکنیک های غیر طبیعی برای سئو استفاده کرده باشد در طول زمان با کاهش ترافیک مواجه خواهد شد.

هنگامی که یک سایت جایگاه خود را در گوگل از دست میدهد نرخ تبدیل آن نیز تا حد زیادی کاهش پیدا میکند که در نهایت منجر به کم شدن درآمد کسب و کار مورد نظر میشود.

ناپایدار بودن رتبه ها

زمانی که شما با این روش سایت خود را بهینه سازی میکنید نتایج به دست آمده به هیچ وجه پایدار نخواهند بود و در انتها گوگل متوجه شده و سایت جایگاه خود را از دست میدهد.

ایجاد تجربه کاربری ناخوشایند

تجربه کاربری یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای موتورهای جستجو به شمار میرود. سئوکاران باید الویت خود را روی بهبود تجربه کاربری بگذارند تا بتوانند جایگاه بهتری را در گوگل کسب نمایند.

تکنیک های کلاه سیاه تجربه کاربری ناخوشایندی را ایجاد میکنند و همین موضوع میتواند نقش بسزایی درافت رتبه یک سایت داشته باشد.اعتماد کاربران به یک سایت تاثیر زیادی بر نتایج جستجو میگذارد و چنانچه به این موضوع اهمیت داده نشود تبدیل مخاطب به مشتری تا حد زیادی دشوار خواهد شد.

خطرات استفاده از سئو کلاه سیاه

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو منفی چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم سئو کلاه سیاه شامل تکنیک هایی میشود که توسط سئو کار در جهت افزایش رتبه سایت در گوگل انجام میشوند.

سئو منفی کارهایی است که توسط رقبا در جهت کاهش رتبه یک سایت صورت میگیرند. این موضوع مهم ترین تفاوت میان سئو کلاه سیاه و سئو منفی است. در ادامه روش های انجام سئو منفی و راهکارهای جلوگیری از آن را بیان میکنیم:

هک شدن سایت

هک کردن سایت یکی از اقداماتی است که میتواند توسط رقبای شما انجام شود. اگر از وردپرس استفاده میکنید میتوانید با نصب Google Authenticator یک رمز عبور دو مرحله ای بسازید. با استفاده از این راهکار هر زمان که قصد ورود به سایت را داشته باشید باید یک کد فرستاده شده به تلفن همراه خود را وارد کنید.

توصیه ما به شما عزیزان این است که رمز عبوری را انتخاب کنید که ترکیبی از حروف و اعداد باشد و به شکل مداوم از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کپی و پخش کردن محتوای سایت

برای پیدا کردن کپی کارها بهترین ابزاری که میتوانید استفاده کنید  Copyscape است.نقطه ضعف این ابزار این است که زبان فارسی را به صورت دقیق ساپورت نمیکند.

چنانچه به وسیله این ابزار توانستید نسخه کپی شده را پیدا کنید در ابتدا بهتر است با مدیر وبسایت مورد نظر تماس گرفته و از او تقاضا کنید که محتوا را حذف کند. در صورت عدم پاسخگویی میتوانید این موضوع را به گوگل توسط ابزارهای مربوط به این کار گزارش دهید.

حذف بک لینک ها

در این تکنیک حذف بک لینک در کلاه سیاه ممکن است برخی مدیران وبسایت پیام هایی را از طرف شما دریافت کنند که از آن ها درخواست حذف بک لینک ها شده در صورتی که هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد به دلیل اینکه همه لینک ها استاندارد هستند.

برای جلوگیری از این اتفاق هنگامی که با وب مسترها تماس میگیرید سعی کنید از ایمیلی با دامنه خود استفاده نمایید. به این صورت به مخاطبان شما اثبات میشود که برای وبسایت مورد نظر کار میکنید.

ایجاد پروفایل های فیک در شبکه های اجتماعی با نام شما

در اینگونه شرایط برخی از اکانت ها با نام شما در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند. برای پیدا کردن این افراد میتوانید از ابزار Mention بهره ببرید.این ابزار منشن شدن نام تجاری شما در هر شبکه اجتماعی را اطلاع رسانی میکند.

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو منفی چیست؟

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

روش هایی که بر طبق اصول و قوانین گوگل برای گوگل افزایش رتبه یک سایت انجام میشوند را سئو کلاه سفید میگویند.این روش ها کاملا مطابق با الگوریتم های هستند. سئو کلاه سفید شامل بهترین و بی ضررترین تکنیک ها برای بهینه سازی است و استفاده از آن هیچگونه آسیبی به سایت وارد نمیسازد.

سئو کلاه سیاه شامل تکنیک هایی بر خلاف الگوریتم های گوگل است و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به سایت شما وارد سازد.در ادامه ویژگی های هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم:

ویژگی های سئو کلاه سفید

مطابق با دستور العمل های موتورهای جستجو است.

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم سئو کلاه سفید در راستای قوانین گوگل پیش میرود و باعث میشود بتوانید به بهترین شکل سایت خود را بهینه سازی کنید. در این روش سئوکار قصد دور زدن گوگل را ندارد و سایت به هیچ وجه از طرف گوگل جریمه نخواهد شد.

این تکنیک زمانبر است.

سئو کلاه سفید به دلیل اینکه به صورت اصولی و در راستای قوانین پیش میرود ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد اما در مقابل نتایج آن نیز پایدار تر هستند. استفاده از این راهکار نیاز به صبر دارد اما نتایج مثبتی را برای شما در پی خواهد داشت.

ویژگی ها سئو کلاه سیاه

قوانین موتورهای جستجو را نقض میکند.

این تکنیک به نقض تمامی قوانین و الگوریتم های گوگل میپردازد و استفاده از آن نه تنها اعتبار سایت را کاهش میدهد بلکه در نهایت موجب جریمه شدن آن نیز میشود.

متکی به روش های دستکاری شده است.

در سئو کلاه سفید از راهکارهایی استفاده میشود که موجب بهبود تجربه کاربری میشوند اما در سئو کلاه سیاه الگوریتم های گوگل را برای کسب رتبه بهتر دستکاری میکنند.

تمرکز آن روی کسب نتیجه در کمترین زمان است.

کسانی که از تکنیک های کلاه سیاه استفاده میکنند به دنبال کسب رتبه در کمترین زمان هستند. ممکن است در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب رتبه شوند اما این نتایج زمان زیادی دوام نخواهند داشت.

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

سخن آخر

استفاده از روش کلاه سیاه برای سئو کردن سایت یک کار غیر اخلاقی و خلاف قوانین موتورهای جستجو است و به هیچ وجه نباید از آن استفاده کرد.تجربه کاربری ناخوشایندی که این تکنیک ها ایجاد میکنند اعتماد کاربران به موتورهای جستجو را از بین میبرد و برای سایت مورد نظر نیز آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. برای مشاوره و طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل با مشاورین  آرسا اپ در ارتباط باشید.

Rate this post
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *