سایت و اصول طراحی آن

نکات مهم در طراحی سایت

 نکات مهم در طراحی سایت

به صفحات وب متصل به هم که معمولا روی یک سرور قرار میگیرند وب سایت گفته میشود .پروسه ی برنامه ریزی و ساخت وب سایت ،طراحی سایت نام دارد. مراحل این پروسه شامل مشاوره، ثبت دامنه، خرید هاست ، برنامه نویسی، طراحی گرافیکی، بهینه سازی و تهیه محتوا تماما توسط شرکت طراحی سایت انجام میشود تا در نهایت یک وب سایت با تعدادی صفحه ایجاد کند تا در مرورگر ها و از طریق اینترنت قابل رویت باشد .شرکت طراحی سایت اینتن این فعالیت هارا توسط یک تیم حرفه ای شامل سئو کار برنامه نویس و گرافیست و …انجام میدهد و به دلیل داشتن مهارت و دانش کافی در این حیطه سایتی مطابق با استاندارهای جهانی وب ،زیبا،رسپانسیو، بهینه و … در اختیار کاربران قرار میدهد .

نکات مهم در طراحی سایت:

۱-دامنه مناسب:

دامنه همان آدرس سایت شما می باشد که همه ی کاربران قبل از ورود به سایت مورد نظر خود، باید نام دامین را داشته باشند و برای تبلیغ کار خود و گسترده شدن سایت خود باید هزینه ایی برای تبلیغات کار خود انجام دهید و آن هم این است که قبل از اینکه سایتی طراحی کنید باید نام دامنه ایی انتخاب کنید که به کسب و کار شما نزدیک باشد و کاربران برای اینکه دامین را سرچ میکنند متوجه بشوند که موضوع سایت شما چیست و چه کاربردی دارد و چه خدماتی ارائه می دهد.بهترین و سودآورترین روش نام دامین سایتتان است که شامل کلمه کلیدی است زیرا کلمه ی کلیدی دقیقا چیزی است که کاربران جستجو می کنند و ممکن است با جستجو کلمه ی کلیدی سایت نتایج جستجو سایت شما را افزایش دهد.

۲-استانداردهای طراحی سایت:

در دنیای اینترنت سایتهایی وجود دارد که از ۶ تا ۸ صفحه استفاده کرده اند،عدم توجه به استانداردهای سایت باعث می شود که ظاهر سایت را زیبا کند اما باعث ناراحتی برخی از بازیدکنندگان سایت می شود.

۳-سرعت لود سایت:

تعداد کاربرانی که روزانه از سایت استفاده می کنند افزایش یافته است اما دلیل بر این نیست که سرعت اتصال به اینترنت آنها به اندازه ی سرعت اتصال شماست.تحقیقات انجام شده باعث شده است که سرعت لود صفحه یکی از فاکتورهای مهم رنکینگ است و کاربران علاقه ی خود را به بازدید سایتتان از دست می دهند و اگر سایت در چند ثانیه بالا نیاید بهتر است که سایت خود را سبک طراحی کنید تا کاربران زیادی را به سایت خود جذب نمایید.

۴-محتوای سایت:

اگر سایت شما ظاهری زیبا داشته و اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه ندهد به سایت های دیگر رجوع می کنند،زیرا کاربران به دنبال مطالب مفید و همراه با گرافیکی زیبا هستند تا نیازشان برطرف شود و از محتوای سایت شما استفاده می کنند.

۵-رنگ ها در سایت:

رنگها نقش مهمی در طراحی شما دارند و قابلیت استفاده ی آنها در سایت تاثیر زیادی دارد و باعث می شود دید کاربر را به خود جلب کند.

۶-حداقل کلیک:

کلیک کردن در سایت یکی از روشهای مهم برای دستیابی به اطلاعات است اما اگر دفعات کلیک کردن افزایش یابد باعث می شود بازدیدکنندگان سایت را ترک کنند پس سعی کنید که در سایت از حداقل کلیک استفاده نمایید.

۷-سئو:

بهترین راه برای جذب مخاطب سئو است که تعداد بازدید کنندگان را افزایش می دهد و بهتر برای جذب مخاطب بیشتر از کلیک ارگانیک استفاده نمایید زیر از هزینه ی کم و بازدید کنندگان را افزایش می دهد. برای مشاهده تعرفه های سئو سایت در آرسا اپ به لینک قیمت سئو مراجعه کنید.

نکاتی که در طراحی سایت باید رعایت کرد:

در سایت قرار دادن مطلب و عکس تنها کافی نیست و باید برای جذب کاربران روش هایی انجام داد و در ادامه به این مبحث اشاره شده است:

۱-جلب توجه کاربران:

در سایت استفاده از عکس و محتوا و لینک های داخلی هدایت کننده را باید در موقعیت مناسبی از سایت قرار دهیم و برای درج مطالب باید از فونت مناسب و رنگ قلم و لینک های معتبر استفاده کرده که کاربران را به خود جذب نماید.

۲-رعایت فاصله:

فاصله ی بین عکس ها و مطالب تاثیر زیادی دارد و با رعایت نکردن این موارد باعث می شود که چشم کاربر خسته شود و از سایت خارج شود.

۳-لینک های میانبر:

برای اینکه دسترسی کاربران به مطالب مختلف بهتر و در دسترس باشد می توانید از لینک های میانبر در محتوای خود استفاده نمایید و کاربران دسترسی سریعتری به محتوای سایت شما داشته باشند.

۴-استفاده از قلم مناسب:

استفاده از فونت مناسب و خوانا یکی از اصول مهم در طراحی سایت است.

۵-استفاده از تصاویر کم حجم:

استفاده از عکسها با حجم کم و با فرمت jpg،gif استفاده کنید و استفاده از تگ alt برای عکسها ضروری و مهم است.

۶-رعایت اصول سئو:

سئو ایجاد صفحات وب است که برای موتورهای جستجو مهم است.سئو یک عمل وقت گیر است که جزئیات آن در حال تغییر است.بهینه سازی سایت یا همان بالاترین نتیجه ی جستجو است و استفاده و جستجوی کلمات کلیدی به نتیجه ی رتبه ی سایت نیز کمک می کند.

۷-ثبت نام تجاری:

برای بالا بردن بازدید کنندگان سایت خود بهتر است لینک ارتباط با ما و تماس با ما را در صفحه اصلی سایت خود درج کرده و تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی:

۱-توضیح محصولات در طراحی سایت فروشگاهی:

در هر صفحه باید توضیحات کاملی در مورد محصول مورد نظر نوشت تا کاربر بتواند اطلاعاتی در مورد محصول مورد نظر خود بداند و خریداری کند.در بهینه سازی سایت به مرور می توانید امتیاز قابل توجهی از گوگل و دیگر موتورهای جستجو دریافت کنید.

۲-آدرس صفحات در سایت فروشگاهی:

در سایت خود از breadcrumb استفاده کنید تا کاربر از اینکه در کجا قرار دارد مطلع شود و استفاده از این قسمت در سئو تاثیر زیادی دارد و به کاربر کمک می کند.

۳-خرید آنلاین در سایت فروشگاهی:

مراحل خرید آنلاین بسیار مهم است و سعی کنید مراحل خرید مشتریان به راحتی صورت گیرد تا مشتریان به راحتی بتوانند از سایت شما خریداری کنند.

۴-باکس جستجو در سایت فروشگاهی:

به دلیل به روز رسانی کردن سایت پیدا کردن محصولات سایت کار سختی است و به همین دلیل باید جستجوی مناسبی در سایت قرار گیرد تا کاربران به محصولات موردنظر دسترسی سریعی داشته باشند.

۵-اطلاعات محصولات:

باید خصوصیاتی در مورد محصول در سایت مورد نظر درج شود و کاربر به راحتی و با اطمینان خاطر از محصولات سایت شما خریداری کنند.

نکاتی در مورد طراحی قالب گرافیکی سایت:

یکی از ضروری ترین و مهمترین کار در طراحی سایت ،گرافیک سایت است آنچه که بازدید کنندگان سایت را به خود جلب کرده گرافیک سایت است.طرح های گرافیکی قالب، اول طراحی و بعد برای کارفرما موردنظر ارسال می شود و اگر نیازی به ویرایش بود تغییرات موردنظر را انجام می دهند و بعد از تایید نهایی به کدنویس داده و نکات مهم سئو را در کدنویسی رعایت کرده و سایت را بعد از اتمام کدنویسی بارگزاری می کند و برای اطلاع از معتبر بودن کدها و سرعت بارگذاری سایت از اصول gtmetrix  است و بررسی میشود.

 

Rate this post
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *