سایت و اصول طراحی آن

سایت های داینامیک

فایده های سایت های داینامیک

امروزه دیگر کسی از سایت استاتیک استفاده نمی‌کند به طوری که به راحتی می‌توان گفت طراحی سایت استاتیک به کل منسوخ شده است. مقابل آن مدیریت سایت داینامیک بدون داشتن دانش فنی آسان است و کم و زیاد شدن اطلاعات سایت به راحتی انجام می‌شود. در این بخش از مطلب بعضی از مزایای طراحی سایت داینامیک را برمی‌شماریم.

  • بر خلاف سایت استاتیک کارفرمای سایت داینامیک بدون نیاز به طراح سایت می‌تواند مدیریت آن را به عهده بگیرد. یعنی کارفرما بدون وابستگی به طراح سایت می‌تواند مدیر سایت خودش باشد.
  • ایجاد تغییر در سایت داینامیک به راحتی و گاه با تعویض یک کد انجام می‌شود در حالی که در سایت استاتیک گاه برای تغییر یک قالب باید تمامی صفحات وب تغییر پیدا کند.
  • در طراحی سایت داینامیک اگر قصد ویرایش بخش خاصی که در تمام صفحات تکرار شده را داشته باشید کافی است همان بخش را تغییر دهید، پویایی سایت کمک می‌کند تغییرات در همه جا اعمال شود. در حالی که این کار برای سایتهای استاتیک نیاز به تغییر در تمام صفحات دارد.
  • سیستم مدیریت محتوای رایگان هزینه‌های مربوط به طراحی سایت داینامیک را نسبت به استاتیک کاهش داده است. این امر کمک می‌کند عملیاتهای زمانبر و هزینه‌بردار در ساخت سایت را پایین آورد.
  • طراحی سایت داینامیک امکان به روز رسانی محتوا را می‌دهد. این امکان برای کسانی که کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند یا دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای جدید کاربران را دوباره به سایت برمی‌گرداند یا کاربرانی همیشگی برایتان می‌سازد. این کار کمک می‌کند در موتورهای جست‌وجو نیز بهتر و بیشتر دیده شوید.

 

اهمیت طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت های داینامیک همان طور که گفتیم امکان بروز رسانی و آپلود مطالب و تصاویر را برای کاربران فراهم می کنند. آپلود مرتب مطالب خود می تواند بخشی از قوانین سئو باشد که ارتباط بسیار مستقیمی با افزایش سرعت سایت دارد. همچنین کاربران به دنبال مطالب روز می باشند و چنین سایتی به طور مرتب آپدیت می شود و از ارزش بالاتری نسبت به سایت های ایستایی برخوردار خواهد بود. کاهش هزینه های مدیریت سایت هم که خوب خود نقش بسیار مهمی در برتری جنین سایتی نسبت به سایت های ایستایی دارد.

برای مشاهده تعرفه های سئو سایت در آرسا اپ به لینک قیمت سئو مراجعه کنید.

برنامه نویسی

کار برنامه نویسی جدید بر روی سایت شما دشوار خواهد بود چرا که این برنامه نویسی باید به تمامی کد های قبلی سایت مراجعه کند و آنها را بررسی کند و بعد از آن اقدام به اعمال تغییرات بپردازد. به همین دلیل است که چنین تغییراتی ممکن است برای ماه ها زمان ببرد.

هزینه طراحی سایت داینامیک

هزینه طراحی سایت های داینامیک مشابه دیجی کالا مسلما بیشتر از سایت های استاتیک خواهد بود چرا که طراحی چنین سایتی از پیچیدگی بیشتری بخوردار است. البته هزینه طراحی کاملا به طراح و تیم طراحی سایت شما بستگی خواهد داشت و کاملا می تواند متغییر باشد. هزینه طراحی به پیچیدگی سایت شما و سابقه کاری برنامه نویس و تجربه و تخصص طراح و … مربوط خواهد بود.

 

 

روند طراحی سایت به چه صورت است؟

برای درک کردن تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک در ابتدا باید به خوبی متوجه شویم که در روند طراحی یک سایت چه اتفاقی می افتد؟

هر سایت دارای ۲ بخش است.

  • بخش ظاهر سایت یا front
  • بخش پشت سایت یا back end

تمامی کاربران اینترنت در زمان مراجعه به یک سایت، بخش ظاهری یا front سایت را مشاهده میکنند. این بخش با استفاده از 2 زبان نشانه گذاری نوشته شده است (زبان های نشانه گذاری دارای ساختار بسیار ساده هستند و برخلاف زبان های برنامه نویسی از پیچیدگی بالایی برخوردار نیستند.) این دو زبان نشانه گذاری که در تمامی وبسایت های سطح وب ثابت هستند، زبان های HTML و CSS هستند.
با استفاده از کد های این دو زبان، ساختار ظاهری سایت، رنگبندی ها و … شکل میگیرند.

در همین حال که شما درحال مشاهده ظاهر سایت هستید، بخش اصلی سایت در حال فعالیت است. این بخش همان قسمت کد نویسی یا بک اِند سایت است.
در قسمت back end یا پشت سایت، کد های بسیار زیادی نوشته شده است. زبان این کد ها، یک زبان برنامه نویسی است. رایج ترین زبان های برنامه نویسی در سطح وب، زبان های زیر هستند:

  • php
  • asp
  • python
  • و…

منبع : آکادمی دیجیتال

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *