اپلیکیشن

اپلیکیشن های برتر نمایش و ویرایش فایل‌های PDF برای اندروید

به نقل از مجله تکنولوژی دیجی کالا اپلیکیشن‌های پی‌دی‌اف خوان همواره باعث دردسر کاربران بوده‌اند. اگر بخواهیم خیلی کلی صحبت کنیم، فایل‌های PDF در مجموع دو کاربرد دارند. نخست، فایل‌های تجاری هستند و می‌توانید فرم‌هایی در فرمت PDF بسازید و به مردم اجازه پر کردن آن‌ها را بدهید. در طرف دیگر هم فایل‌های PDF مخصوص مطالعه کتاب‌های الکترونیکی را داریم. PDF فایلی بسیار دسترسی‌پذیر است که حسابی برای مطالعه متون طولانی کاربردی به حساب می‌آید. اما اپلیکیشن‌های پی‌دی‌اف خوان معمولا یکی از دو کاربردی که به آن‌ها اشاره کردیم را پوشش می‌دهند و این می‌تواند یک سردرد واقعی باشد.

به همین خاطر در این مقاله به جمع‌آوری و معرفی آن دسته از اپلیکیشن‌های پی‌دی‌اف خوان برای اندروید پرداخته‌ایم که هر دو نیاز شما را برطرف خواهند ساخت. به مطالعه ادامه دهید.

چند نکته راجع به اپلیکیشن‌های پی‌دی‌اف خوان

در مجموع دو مدل اپلیکیشن برای کار با فایل‌های پی‌دی‌اف داریم. نخستین اپلیکیشن‌های مخصوص مصارف تجاری و حرفه‌ای است. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند که پی‌دی‌اف‌ها را باز کنید، به پر کردن فرم‌ها بپردازید، نام و امضایتان را در آن‌ها درج کنید و قابلیت‌هایی از این دست. این اپلیکیشن‌ها بیشتر از هرکس دیگر به درد کسب‌وکارهای حرفه‌ای، دانشجویان و هرکسی که می‌خواهد فرم‌هایی را پر کرده و آن‌ها را بازپس بفرستد می‌خورند. از جمله نرم‌افزارهای این چنینی می‌توان به ادوبی آکروبات ریدر یا DocuSign اشاره کرد. برخی اپلیکیشن‌ها مانند CamScanner قادر به انجام کارهای اضافه مانند اسکن مستندات هم هستند.

نوع دیگر پی‌دی‌اف‌ خوان‌ها بیشتر برای سرگرمی استفاده می‌شوند. بسیاری از مردم کتاب‌های الکترونیکی خود را به فرمت PDF تغییر می‌دهند. یک پی‌دی‌اف خوان درست و حسابی از قابلیت‌هایی مانند چپتربندی، حالت مطالعه، حالت‌های مختلف برای اسکرول و ویژگی‌های مشابه پشتیبانی می‌کند. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Google Play Books و Moon+ Reader اشاره کرد. این اپ‌ها معمولا از دیگر فرمت‌های کتاب‌های الکترونیکی هم پشتیبانی می‌کنند.

البته یک مدل سوم هم داریم که در واقع اپلیکیشن‌های چندکاره به حساب می‌آیند و در کنار قابلیت‌هایی کلیدی، از PDF هم پشتیبانی می‌کنند. برای مثال دو اپلیکیشن CamScanner و Fast Scanner در اصل برای اسکن مستندات ساخته شده‌اند، اما یک پی‌دی‌اف خوان داخلی هم دارند. این اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهند با یک تیر دو نشان بزنید و بیشتر به درد افرادی می‌خورند که نمی‌خواهند انبوهی اپلیکیشن مختلف روی موبایل خود نصب کنند. بنابراین در کنار پی‌دی‌اف‌ خوان‌های نوع اول و دوم، چند اپلیکیشن از این دسته‌بندی هم در لیستمان جای داده‌ایم.

۱. Adobe Acrobat Reader

 

دوبی آکروبات ریدر گزینه پیش‌فرض بسیاری از مردم است. در اکثر مواقع، این اپلیکیشن تمام نیازها را برطرف خواهد کرد. این اپلیکیشن انبوهی از قابلیت‌های مختلف دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امضا کردن، نوت برداشتن روی پی‌دی‌اف‌ها، پر کردن فرم‌ها و پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی ابری اشاره کرد. از سوی دیگر از تجربه کار با طراحی Material Design لذت خواهید برد و اپلیکیشن با گستره وسیعی از نسبت ابعاد تصویر مانند ‍۱۸:۹ سازگاری دارد. این اپلیکیشن مشخصا بیشتر به درد کسب‌وکارها و افراد حرفه‌ای می‌خورد و نه افرادی که فقط می‌خواهند کتاب‌های PDF بخوانند. در صورت تمایل می‌توانید اشتراک پولی ادوبی آکروبات ریدر را هم بخرید که قابلیت‌هایی تازه مانند فضای ذخیره‌سازی Creative Cloud را با خود به ارمغان می‌آورد. اما ورژن رایگان هم برای برطرف‌سازی نیازهای ابتدایی کفایت می‌کند.

۲. CamScanner


CamScanner یکی از قدرتمندترین پی‌دی‌اف خوان‌های موجود به حساب می‌آید و این تنها شروع کار است. این اپلیکیشن قادر به اسکن مستندات فیزیکی و تبدیل کردنشان به فایل‌های PDF هم هست. CamScanner از گستره وسیعی از قابلیت‌های مختلف برای بهبود پروسه اسکن پشتیبانی می‌کند و بنابراین شاهد فایل‌های خروجی بسیار تمیز و باکیفیتی خواهید بود. از سوی دیگر می‌توانید پی‌دی‌اف‌ها را حاشیه‌نویسی کنید، آن‌ها را با هرکسی به اشتراک بگذارید و حتی در ازای هزینه‌ای مشخص، فکسشان کنید. اگر حاضر به پرداخت پول شوید، قابلیت‌هایی اضافه نظیر ۱۰ گیگابایت فضای ابری، قابلیت‌های بیشتر برای ادیت فایل‌ها و چیزهایی از این دست در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما طبق معمول ورژن رایگان اپلیکیشن برای کارهای ساده کاملا کفایت می‌کند.

 

۳. DocuSign


DocuSign پی‌دی‌اف خوانی است که به صورت خاص برای مصارف تجاری ساخته شده. اصلی‌ترین کارکرد این اپلیکیشن باز کردن مستندات، پر کردن فرم‌ها، درج امضا و فرستادنشان برای هرکسی که می‌خواهید است. این بخش از اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان در دسترس خواهد بود. اما چند اشتراک مختلف هم داریم. با پرداخت ۱۰ دلار در ماه می‌توانید به چند قابلیت اضافه دسترسی یابید و با پرداخت ۲۵ الی ۴۰ دلار، قابلیت‌ها از پیش هم بیشتر خواهند شد. اما اگر صادق باشیم هیچ نیازی به این اشتراک‌ها نخواهید داشت، مگر اینکه بخواهید کارهایی واقعا حرفه‌ای انجام دهید.

۴. Fast Scanner

fast Scanner هم یک اپلیکیشن دیگر برای اسکن مستندات و تبدیلشان به فایل PDF است،‌ اما به اندازه CamScanner غنی و سنگین ظاهر نمی‌شود. این اپلیکیشن به شکلی ساده مستندات را با دوربین موبایل اسکن کرده و خروجی را در قالب فایل JPEG یا PDF تحویل می‌دهد. از سوی دیگر شاهد چند قابلیت برای شفاف‌سازی و تمیز کردن هرچه بیشتر مستندات هستیم. سپس می‌توانید از هر اپلیکیشن پی‌دی‌اف خوانی برای مشاهده فایل‌هایتان استفاده کنید. اکثر قابلیت‌ها و تمام قابلیت‌های مهم، در ورژن رایگان Fast Scanner در دسترس قرار گرفته‌اند و ورژن پریمیوم اپلیکیشن را هم می‌توانید از طریق سرویس Google Play Pass گیر بیاورید.

۵. Foxit PDF Reader


Foxit شباهت زیادی به ezPDF دارد. هر دو اپلیکیشن راهکارهایی همه‌جانبه برای استفاده از فایل‌های PDF در اختیارتان می‌گذارد. این نرم‌افزار یک سیستم مرتب‌سازی دارد که تمام فایل‌های PDF را به شکلی تر‌و‌تمیز مدیریت می‌کند. از سوی دیگر پشتیبانی از ConnectedPDF هم مهیا شده، می‌توانید فرم‌های PDF را پر کنید و حتی امکان پسووردگذاری روی آن‌ها و پشتیبانی از RMS مایکروسافت هم وجود دارد. در مجموع با اپلیکیشنی همه‌فن‌حریف طرف هستیم که برای مطالعه کتاب و سایر متون هم به درد می‌خورد. البته Foxit بیشتر برای مصرف تجاری توسعه یافته و از سوی دیگر، ezPDF تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از مطالعه حاصل می‌کند.

۶. Google PDF Reader


Google PDF Reader در اصل یک پلاگین برای گوگل درایو است. این پلاگین امکان پشتیبانی از فایل‌های PDF را برای کاربران گوگل درایو مهیا می‌سازد. باید اعتراف کرد که محصول گوگل قدرتمندترین پی‌دی‌اف خوان موجود در بازار به حساب نمی‌آید اما می‌توانید فایل‌ها را باز و مشاهده کنید. از سوی دیگر امکان پرینت، جستجو و کپی متون از درون فایل‌های PDF هم مهیاست. اگر به چیزی بسیار ساده نیاز داشته باشید اما از کاربران گوگل درایو نباشید هم می‌توانید اپلیکیشن مستقل Google PDF Reader را دریافت کنید. صادقانه باید بگوییم که بیشتر از این نمی‌توان چیزی راجع به اپلیکیشن گفت. بنابراین فقط برای ساده‌ترین نیازهایتان به سراغش بروید.

۷. Google Play Books


Play Books در واقع پاسخ گوگل به Kindle آمازون است. از این فروشگاه می‌توانید انبوهی از کتاب‌های مختلف را بخرید و در هر زمان و مکان به مطالعه آن‌ها بپردازید. این اپلیکیشن قادر به باز کردن فایل‌های PDF هم هست. بنابراین با اپلیکیشنی برای مصارف تجاری و سازمانی طرف نیستیم و Play Books کاملا برای سرگرمی ساخته شده است. از سوی دیگر می‌توانید به آپلود فایل‌های PDF و EPUB بپردازید تا روی دیوایس‌های مختلف و از طریق فضای ابری به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این فایل‌ها هم مثل تمام کتاب‌هایی که از استور خریده‌اید وارد کتابخانه‌ اکانتتان می‌شود. به این ترتیب می‌توانید کالکشن پیشینتان را به سرویسی اضافه کنید که خود امکان خرید کتاب‌های بیشتر را فراهم آورده. اپلیکیشن به خودی خود رایگان است اما طبیعتا باید برای خرید کتاب‌ها پول بپردازید.

8. Microsoft Word

مایکروسافت وورد یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های پردازش کلمه روی موبایل و دسکتاپ است و از فایل‌های PDF هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین قادر به ساخت فایل‌های PDF هستید یا می‌توانید اپلیکیشن‌های PDF را باز و مشاهده کنید. البته که وورد انبوهی قابلیت دیگر هم دارد و با آن می‌توانید به نگارش محتوای متنی، ساخت رزومه و هزاران کار دیگر بپردازید. افزون بر این، حتی قابلیت‌های مخصوص مطالعه کتاب‌های الکترونیکی هم به اپلیکیشن اضافه شده‌اند. در مجموع با یک راهکار همه‌جانبه برای مطالعه پی‌دی‌اف و همینطور پردازش کلمه روبه‌رو هستیم.

شرکت نرم افزاری آرسا اپ با فعالیت در همه زمینه های توسعه کسب و کار آنلاین و حوزه های مختلفی همچون طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت، طراحی اپلیکیشن، طراحی نرم افزار های تحت وب و همچنین ایجاد ارتباط موثر بین تیم های مختلف با کاربران خود توانسته است در مدت زمان اندکی در عرصه های گوناگون دیجیتالی کشور وارد شده و مطرح شود.

کارفرماها و مدیران کسب و کارها با طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن همگام به آن باعث پیشرفت و توسعه کسب و کار خود در فضای وب می شوند و با سئو سایت طراحی شده به مطرح شدن خود و ایجاد برندینگ برای کسب و کار خود کمک می کنند. برای مشاهده تعرفه های سئو سایت در آرسا اپ به لینک قیمت سئو مراجعه کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “اپلیکیشن های برتر نمایش و ویرایش فایل‌های PDF برای اندروید

  1. acronis true image download with crack گفت:

    Have you ever thought about writing an ebook or guest authoring on other sites? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my viewers would appreciate your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an e mail.|

  2. download adguard premium ipa گفت:

    Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice practices and we are looking to exchange strategies with others, why not shoot me an email if interested.|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *