دسته‌بندی نشده

چرا آنالیز رقبا در اینستاگرام مهم است؟

اهمیت آنالیز رقبا در اینستاگرام
اهمیت آنالیز رقبا در اینستاگرام

امروزه حضور در شبکه های اجتماعی برای رونق دادن و زنده نگه داشتن یک کسب و کار الزامی است.یکی از بهترین و محبوب ترین رسانه های اجتماعی که این روزها بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است ، اینستاگرام است که حضور در آن  به یکی از شروط موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است.

باید به این نکته توجه داشت که موفقیت و فروش کسب و کارهای فعال در اینستاگرام به هیچ عنوان قابل مقایسه با کسب و کارهای سنتی نمی باشد.

یکی از موضوعات مهم و قابل بحث در حوزه دیجیتال مارکتینگ به ویژه اینستاگرام آنالیز رقبا است ، اما پیش از اینکه به طور مستمر به این موضوع بپردازیم باید بدانیم اصطلاح رقیب در اینستاگرام به چه معناست؟

خیلی از ما با اصطلاح رقیب و رقابت در فضای واقعی آشنا هستیم اما ممکن است به صورت کامل با این مفهوم در شبکه های احتماعی آشنا نباشیم.

اگر در طول روز در حال جستجو کردن نیازهای خود در اینستاگرام و چرخش در اینستاگرام خود هستید احتمالا با صفحاتی برخورد می کنید که فعالیتی مشابه کسب و کار شما دارند ،اینها دقیقا همان رقبای شما در فضای مجازی هستند!!!

پس اگر موفقیت در اینستاگرام برایتان اهمیت دارد باید از همین الان وارد این رقابت شوید.

چرا آنالیز رقبا در اینستاگرام مهم است ؟

این روزها شبکه های اجتماعی به شدت رقابتی شده است و هر روز به تعداد این رقبا افزوده می شود و برای ماندن در این رسانه باید تمام تلاش خود را به کار بندید تا در میان رقبای خود به خوبی دیده شوید. شما باید کاملا از استراتژی های به کار رفته توسط رقبای خود آگاه باشید و فعالیت های آنها را ارزیابی کنید.

باید نقاط ضعف و قوت رقبای خود را شناسایی کنید و از آنها در جهت پیشرفت خود کمک بگیرید.با آنالیز رقبای خود در اینستاگرام شما می توانید فرصت های جدید را کشف کنید و با کار کردن روی این فرصت ها در مسیر پیشرفت پیج خود قدم بردارید.همچنین با رصد کردن نحوه تولید محتوای رقبایتان در اینستاگرام می توانید نقطه ضعف و قوت های پیج خود را کشف کنید و بتوانید محتوای بهتر و کاربر پسند تری تولید کنید.

در هنگام آنالیز رقبایتان در اینستاگرام می توانید از راهکارها و ویژگی هایی که باعث موفقیت آنها شده است آگاه شوید و از این ویژگی ها و راهکارها به نفع خود استفاده کنید و بازدهی پیج اینستاگرام خود را بالا ببرید.

فکر میکنم تا اینجا تا حدودی با اهمیت آنالیز رقبا در اینستاگرام آشنا شده باشید.حال به این سوال برمیخوریم که :

چگونه رقبای خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

شما با جستجوی حوزه فعالیت خود در اینستاگرام میتوانید به سادگی رقبای خود را پیدا کنید. همچنین می توانید با استفاده از هشتگ ها این کار را انجام دهید.

هشتگ ها در اینستاگرام همان کلمات کلیدی یک وبلاگ هستند و شما می توانید با سرچ کردن هشتگ های مربوط به کسب و کار خود پیج های مشابه را پیدا کنید.

استفاده از سایت های هشتگ یابی نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.امروزه سایت های بسیاری هستند که شما می توانید هشتگ های مربوط به زمینه فعالیت خود را پا کمک آن ها پیدا کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از این ابزارها می پردازیم:

1.KEYWORD TOOL

این سایت انواع کلمات کلیدی و هشتگ ها را به شما معرفی می کند و می توانید برای یافتن کلمات کلیدی مهم در گوگل و یا شبکه های اجتماعی مختلف از آنها استفاده کنید.

2.HASHTAGIFY

این سایت هم هشتگ های مربوط به کار شما را به شما نمایش می دهد . اگر مایل به دریافت کامل لیست هشتگ ها هستید باید اکانت پولی آن را خریداری کنید.

3.TOP TAGER

این ابزار هم 100 هشتگ مرتبط به موضوع سرچ شما را به شما ارائه می دهد ، این ابزار همچنین میزان ارتباط این هشتگ ها با هشتگ اصلی را نیز نمایش می دهد.

4.HASHTAG GENERATOR

شما با آپلود یک فایل که قصد دارید آن رابه عنوان پست در صفحات اینستاگرام خود بگذارید میتوانید هشتگ های متناسب با موضوع مورد سرچ خود را مشاهده کنید.

5.METAL HASHTAGS

این ابزار یکی از محبوب ترین ابزارهای آنالیز هشتگ در اینستاگرام است که در سال 2020 به عرصه ظهور آمد .این ابزار می تواند هشتگ های بسیاری را به شما نمایش دهد ،همچنین قادر به ارائه تعداد پست ها در هر ساعت برای هشتگ ها می باشد.

6.SKED SOCIAL

این ابزار یک پلتفرم همه جانبه در اینستاگرام است. این به این معنی ست که به غیر از پیدا کردن هشتگ های مناسب با موضوع سرچ شده ،می تواند برای زمان بندی انتشار پست ،تولید تصاویر و … به شما کمک کند. شما برای استفاده از این ابزار باید در سایت عضو شوید.

چه معیارهایی را باید برای آنالیز رقبا در اینستاگرام در نظر بگیریم؟

یکی از معیارهایی که باید برای تحلیل رقبا در اینستاگرام در نظر بگیرید ،تعداد پست ها و محتواهای منتشر شده توسط آنهاست.

شما برای تولید محتوای منظم نیاز به یک تقویم محتوایی دارید که در آن روزها و ساعت های انتشار پست های خود را مشخص کنید.قطعا با داشتن برنامه ای منظم نتیجه بهتری خواهید گرفت.آنالیز تعداد پست های به اشتراک گذاشته توسط رقبایتان ،چشم انداز خوبی برای تنظیم یک تقویم محتوایی مناسب به شما می دهد.

تعداد فالورها و لایک های یک پیج نیز نشان دهنده این است که یک پیج تا چه اندازه موفق عمل کرده است .افزایش و ثبات تعداد فالورها ،نشان دهنده یک عملکرد خوب و موفق می باشد که باعث رضایت کاربران شده است و آنها حاضر نیستند به این سادگی پیج شما را ترک کنند .همچنین تعداد لایک ها ی یک پست بیانگر جذابیت آن پست برای مخاطبان می باشد.

آنالیز رقبا در اینستاگرام یکی از موارد با اهمیت برای آینده پیج شما به شمار می رود.به یاد داشته باشید که ابزارها به تنهایی قادر به آنالیز رقبای شما نیستند ،این ابزارها تنها نقش یک کمک کننده را ایفا می کنند و شما نیاز به مهارت و تجربه در این زمینه دارید.

اگر به طور کامل با استراتژی های آنالیز رقبا در اینستاگرام آشنا نیستید ،می توانید از یک ادمین اینستاگرام برای این کار کمک بگیرید. کسی که بتواند فرصت های پیش روی شما را کشف کند و راهنمای شما در این مسیر باشد.شخصی که قادر به تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبای شما باشد و بتواند از این نقاط ضعف و قوت به نفع پیج شما استفاده کند،کسی که بدون تعصب و جانب داری به آنالیز داده ها بپردازد و بتواند در جهت پیشرفت شما گام بردارد.

دوست من اگه دنبال یه ادمین عالی و باتجربه برای پیج اینستاگرامت هستی کافیه با شماره های زیر تماس بگیری!

شماره ثابت  :02188405082 

                 02188405083

شماره همراه : 09128931579

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *